Great Place To Work Nederland onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties. Op basis van de resultaten van het medewerkersonderzoek wordt gekeken of er is voldaan aan de criteria voor goed werkgeverschap. Alleen organisaties die de vereiste score behalen mogen direct de titel Great Place To Work Certified dragen.
In 2019 is Spirotech gaan samenwerken met Great Place To Work om inzicht te krijgen in de beleving van medewerkers, de manier van samenwerken en het leiderschap binnen de organisatie. Ook dit jaar is weer de mening van alle medewerkers gevraagd in het Great Place to Work medewerkersonderzoek. Uit het onderzoek blijkt dat Spirotech voldoet aan de criteria voor goed werkgeverschap en daarmee het certificaat 'Great Place To Work Certified' heeft behaald.
Als Helmonds familiebedrijf is Spirotech meer dan 50 jaar geleden als eerste in Nederland begonnen met het ontwikkelen van lucht- en vuilafscheiders voor systeemwater in verwarmings- en koelinstallaties.
Wat begon als klein familiebedrijf in Helmond is nu uitgegroeid tot internationale marktleider met kantoren in Duitsland, Engeland, België en China. Ondanks deze enorme groei voelt Spirotech nog steeds aan als familiebedrijf. Het is een sociaal bedrijf waar mensen met en voor elkaar werken, waar aandacht is voor elkaar en waar men successen uitbundig viert en leert van fouten.
Hans Jacobs en Paul de Bruin, directie Spirotech: "Bij Spirotech zijn de internationale ambitities enorm terwijl de sociale normen en waarden van een Brabants familiebedrijf geborgd blijven. Great Place to Work helpt ons hierbij door inzicht te geven in de mate van het vertrouwen, trots en plezier van alle medewerkers. Dat we nu officieel Great Place To Work certified zijn laat zien dat we als werkgever met de juiste dingen bezig zijn."
René Brouwers, directeur van Great Place To Work Nederland: "Goed werkgeverschap is de weg naar organisatiesucces – dat is de overtuiging van Great Place To Work Nederland. Organisaties die een cultuur van vertrouwen, trots en plezier hebben, presteren beter. Hier als organisatie in uitblinken is een prestatie. Een prestatie om trots op te zijn en een prestatie die aandacht verdient.”
Brouwers over het onderzoek: “Wij vragen de mening van medewerkers op vijf waarden: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. Die waarden zijn gekoppeld aan prestaties. Deze aanpak hanteren wij wereldwijd in 60 landen bij jaarlijks ruim 7.000 organisaties.”